Sabtu, 5 Julai 2014

Fussy Friday : Lost in Deep

Bismillah...


Pernah tak korang rasa satu hari ,dari saat korang bangun pagi, mood tak ada. Rasa macam tak nak berbuat apa-apa. Kalau boleh nak berhibernasi sepanjang hari. Takyah mandi, takyah makan, takyah minum, takyah hadap muka orang lain. Ku.. pernah mengalami benda tu.

Tapi disebabkan keperluan hidup dan tanggungjawab yg semestinya harus diselesaikan, nak tak nak kena bangun jugak. Walaupun menjalani rutin harian yg sama tapi hati rasa tak keruan. Bengang, sedih, kecewa bukanlah perkataan yg tepat sebab rasa tu lain. Dia bercampur baur. Ku tak tahu nak gambarkan macamana. Complicated, iya dak? Yang ku tahu, bila ku mengalami hari yg macam tu, ku takut dengan diri sendiri sebab kadangkala ku bertindak tanpa berfikir panjang.

DND. Fragile..


Bila mood tu melanda, habislah.. waktu tu, ku dah tak peduli apa orang kata pasal ku. Apa pandangan orang terhadap ku. Apa umpatan komen mereka terhadap ku di belakang ku termasuklah dari orang-orang tua/kepimpinan.

“Eee.. pemalasnya budak ni.”
“Tak beradabnya dia ni!”
“Memang tak boleh diharap langsung untuk buat kerja.”

….sedangkan sebelum ini ku seboleh-bolehnya menjaga sikap, mengawal tingkah sebab ketika berhadapan dengan masyarakat, ku bukan berhadapan dengan diri ku sahaja sebaliknya ku membawa nama baik suami, , nama keluarga suami, nama mak ayah ku malah ku membawa identiti Islam tu sendiri. Jadi, biasanya ku akan fikir 2, 3 kali sebelum nak buat perangai keputusan.

Ku tak tahu kenapa akhir-akhir ni ku banyak buat perangai T_T banyak benda ku ketepikan. Ramadhan pun ku abaikan T-T kenapa dengan ku, Ya Allah……..


“wahai yang Maha Lembut, lembutkanlah hati ku dengan kebaikan..
Wahai yang Maha Mencukupi, cukuplah hati ku dengan iman dan taqwa (bahagia hakiki)
Wahai Penerima Taubat…… ke pangkuan siapa lagi ku menyerah diri…”


FATTABIOUNI..

ZIKIR PENENANG HATI

Hasbi Rabbi Jallallah
Cukuplah Tuhan bagi ku, Allah Maha Agung..
Mafi Qalbi Ghairullah
Tiada di dalam hati ku kecuali Allah..
Nur Mhuhammad Sallallah
Cahaya Muhammad selamat atasnya..
Haqqul Lailahhaillallah
Benarlah tiada Tuhan selain Allah.. 



Salam.. Jangan lupa..
Alllah Mencintaimu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas kunjungan (^^,)
Sila-silalah tinggalkanlah jejak kalian di sini
supaya mudah ku membuat kunjungan semula.