Rabu, 6 Ogos 2014

bittersweet Aidilfitri 2014 (Gambar)

Bismillah..


Assalamualaikum pembuka entri
hanya sekadar coretan hati
maaf andai ada yang terasa hati
enjoy membaca seloka pagi
-
-
-

Bad Teha Qama, meriah di Sarawak,
Kumpulan pertama yg hantar gambar,
Walau jauh di mata tak nampak
Janganlah raya menjadi hambar.

-

Di Perak sudah ada Mashitah,
Nor join sekaki, Bakyah angkut anak sekali,
Senyumlah kita, ia satu sedekah,
Biarpun sedih terbuku di hati.
*kes x dapat balik raya. Hehe


Tirah Z sihat disangka berbadan dua (hehe)
Family Fatihah sempoi tetap berkumpul bersama
Kosongkan hati dari dendam lama
Kerana kita pun ada silapnya

-

Nisah dan Mashitah pulun mujahadah,
Lemang depan mata, rendang menari-nari,
Semoga raya kita menjadi ibadah,
Menyegarkan jiwa, menyucikan hati.
*kes berpantang waktu raya punya pasal

Niah dan Ain biru nakal
Min dan Aisyah merah lembut merah hati
Semoga dapat rasa hamba yang kekal
Agar Allah kekal ditakuti

-

Sabariah duduk melepek di rumah,
Katanya pertama kali tak beraya
Bermaafan-maafan amalan indah
Di sepanjang Aidilfitri yang mulia





An Salleh dan Anip sempoi sekali
Ku dan Aiman Z pakat ungu sekaki
Aiman Md Rom pula kekal senyuman jeli
Biarlah semua bahagia kerana Ilahi.

-

Abid pula ada hal tak dapat dielakkan,
Tapi di mana-mana tetap beraya,
Jangan kita beraya sakan,
Sampai lupa peraturan jalanraya.
*jangan merempit


Teman2 teristimewa yg beraya di Indonesia
Afifah Munawwaroh dan Afifah Tengku
Kedua comel keduanya ceria
Walau berlainan negara, kita tetap bersatu
*salam raya dari Malaysia!

-

Aan menerobos masuk ke felda
Tenet tak ada wifi ada
Banyakkan bersyukur, tambah iman di dada
Beraya di mana-mana pun biar berpada-pada


Kata Kin, ada GH di SP,
Kata Piyah, kami makan-makan jerr,
Hantarlah khabar, jgn menyepi
Walau beraya macam tak raya jerr..
*kes hilang semangat raya


Aini di Jordan, suami di Turki,
edit gambar macam raya bersama,
Hati perantauan walang sekali
Pasti ada hadiah dari Allah buat kalian semua


Mardiah kuning diraja, Ejah pakat boria
Kin dan Esyah Wan coklat sepakat
Raya hakiki hanya di sana
Raya di dunia, mencari berkat




Lilah tema biru sama warna dengan kereta
Pertama kali Nasibah beraya sebelah suami tercinta
Bermaaf-maafanlah sesama kita
Zaman jambu dulu, masih ada salah silapnya

-

Wajihah mencari jodoh yg best punya
Semoga yg lain dapat sama berbahagia
Siapa pun 'dia' kita tetap isterinya
Darjatnya tinggi di sisi yg Maha Esa
*doa doa doa dan doa buat yg masih menanti jodohnya


Raya ketiga Kama sibuk berpindah
sakit pinggang, barang bertindan-tindan
Untuk mengubat hati yang gundah
Luahkan rindu melalui kiriman


Sebelum raya semua tuju rumah Laila
Bila dah raya, satu batang hidung pun x nampak

Syok bersembang, zikir jangan lupa

Hati terpelihara, tidaklah rosak


-


Pertengahan raya, meeting boikot McD
Ada yg mengidam ada yg tak berkenan
Sedang yg penting, ramai tak peduli
Sokong padu, Produk Islam kita usahakan
*betul tak?


-

Dari BBM masuk ke whatsapp
Wechat berat, kakaotalk pulak
Kakao berat, whatsapp sendat,
Depa suh telegram lah pulokkk
*aduiii..x larat men-download. Buek borat bb den yo


Senyum terukir di wajah ceria
Pilu di hati siapa tahu
Biarlah dengan Tuhan ku bercerita
Kerana Dia sebaik-baik Pendengar cerita ku

-

Tidak semua kesedihan itu pahit
Tidak semestinya gembira tiada duka
Mujahadah itu memang perit
Kerana harga Syurga tiada tara

-

Ku nukilkan semua ini sedikit demi sedikit
Buat tatapan teman-teman setia
Biarlah hati kita sakit
Asal selepas mati nanti tidak derita
*mujahadah dan mujahadah!

-

Biar hanya sedikit, maaf pada yang tiada nama,
ada pulak yang tiada gambar.
ku hamba lemah, mengharap secebis nukilan ini, hadiah 'duit raya' buat teman semua.
*dah besar kan? Duit raya RM1 buat apa kan??


semoga ukhwah ini berpanjangan demi Islam dan kekal hingga ke akhirat :)



SELAMAT HARI RAYA..

A   I   D   I   L   F   I   T   R   I
A  I  D  I  L  F  I  T  R  I
A I D I L F I T R I
AIDILFITRI
A I D I L F I T R I
A  I  D  I  L  F  I  T  R  I
A   I   D   I   L   F   I   T   R   I

MAAF ZAHIR DAN BATIN
#kosongkosong


3 ulasan:

  1. Balasan
    1. Sayang semua. Kuat jiwa ya korang

      Padam
  2. " Haha! Aq bru dpt bace .. Stelah skian lme .. Tq zin........

    BalasPadam

Terima kasih atas kunjungan (^^,)
Sila-silalah tinggalkanlah jejak kalian di sini
supaya mudah ku membuat kunjungan semula.