Sabtu, 27 September 2014

Throwback 2011





Bismillah..


Baru-baru ni berpindah rumah. Selongkar punya selongkar, ku terjumpa kalendar 2011 yg penuh dgn catatan di dalamnya. Ku memang jenis akan mencatit tarikh-tarikh yg berlaku dalam satu hari tu, mewarisi dari sifat ayah ku. Haruslah! Like aby like me.

Disebabkan ku dan En Q sedang mengikis perangai 'suka menyimpan', makanya ku bertekad nak buang je kalendar tu tapi 4 kali masuk plastik sampah, mesti terkeluar balik T.T berbelah bagi nak membuang kalendar yg penuh memori tu.

Makanya dgn itu, ku catitkan kembali peristiwa 3 tahun lepas tapi ku tapislah, kan. Mana yg cikai-cikai ku biarkan saja. Untuk yg bertanda merah tu, maknanya ku tak ingat langsung.

Tahun ini juga rezeki ku mengandung Siti Fatimah Az Zahra. mengandung dan bersalin pada tahun yang sama, Alhamdulillah..


FEBRUARI

15 : pergi ke Kuantan dengan Kak Sarah dan Tamimi (mabuk kereta)
16 : Gambang Waterpark (mula morning sickness)
17 : Teluk Cempedak
20 : balik TM

mabuk teruk teruk terukkk... 


MAC
2  : balik rumah tok
13 : pergi klinik utk buat kad merah tapi tak dapat
18 : scan di klinik Ikhwan. nampak baby sebesar kacang tapi dah bergerak-gerak :')
25 : Reunion '92 tapi tak dapat ikut sebab ada Kursus Penghayatan Solat di Batu Hampar.
29 : kursus tamat. balik. mabuk semakin teruk. alahan kereta T.T

APRIL

5   : buat kad merah 45.1kg (3 bulan)
10 : kenduri Kak Nailah dan Abg Fakrul di B. Hampar. tak pergi. mabuk.
11 : klinik Kodiang - check up | 44.4kg
18 : Puasa sunat
     : Ummi Nor datang RT.
     : Kursus Isteri : Serikandi dan Bidadari
27 : suami-suami (umair - Tamimi - W) ajak makan steamboat. erat silaturrahim antara isteri-isteri (Khaira' - K. Sarah - Z)
30 : Hari Keluarga

MEI

2 : check up | 46.5kg
3 : baby start bergerak
4 : Gotong-royong pembinaan rumah dan surau
5 : birthday Tamimi. buat makan-makan simple bersama Cik Qilala, abang dan C Humam
7 : puasa
8 : W belanja air gas. dah kepingin sangat waktu tu sebab loya. morning sickness yg teruk
9 : Raudhah masuk hosp
16 : ke Jitra | buat kad Maybank, ambil IC, KPP, pizza
21 : mimpi ular | kes tanah runtuh Rumah Anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Al Taqwa, Hulu Langat
23 : Kak Atiah dtg RT
25 : last O record
26 : perut menegang dan sesekali berbonjol
28 : kenduri
29 : check up | 46.6kg
31 : urgent! Balik TM naik keretapi seorang diri

JUN

1 : sampai di TM
2 : K Sarah pula yg mabuk :D
3 : jalan kaki di Pekan TM
4 : Kak Yong bersalin
8 : pergi Instun, sempat tengok kuarters dari jauh. Cadang nak pindah ke situ
9 : peliknya balik kali ni! (Ku tak pasti kenapa ku tulis begini)
10 : aby ke Sarawak hingga 14hb
11 : hantar adik-adik ke Rawang
     : kenduri arwah Pak Long (??)
     : kenduri kesyukuran C Pah (jiran)
14 : ole-ole dr Sarawak utk Ibu Tok Embun ; kek lapis dan ikan terubuk
15 : balik RT. Dr Waman, naik motor :)
16 : jatuh terduduk di dapur. Lantai licin air hujan masuk
     : malam | K Lilah, Zin isteri Zayyad, C Adib, C Humam dtg stay RT
20 : C Adib dan K Lilah dapat hadiah 'kasih sayang' dari tok. Hehe..
     : malam | Batman balik. Kereta Batman remuk depan. Teruk. Accident bertembung dgn kereta yg brek tiba-tiba. Dede terhantuk ke cermin depan sampai retak cermin O.o
21 : dapat ole-ole dr Jordan dr Ibu Ruqayyah
     : Zakiah n Uqbah pergi berkhidmat di Waman
     : K Fira balik dr LY
22 : eyang demam teruk. Meragam
     : mula sakit pinggang
24 : puasa
25 : Hari Keluarga GISB di Bukit Ayer | tak pergi
26 : check up | 47.2 kg
     : due date Lilah Musa :) (ada jugakk..)
27 : puasa
28 : Isra' Mikraj
     : HB; 11.6 @PadangSera
     : W belanja bihun sup utara, meraikan perut boyot
29 : puasa
30 : dapat ikan + ketam sekotak. Terima kasih, Ubai

JULAI

1 : puasa
2 : nak menghiburkan tapi sendiri kecundang
3 : 3x sedih (??)
**apakah ini namanya prubahan hormon? hormon mengandung.. Erkk
5 : puasa. Hari puasa yg teruk (??)
6 : Pak Ya datang bawa rambutan. Sembang santai dengan ma sekali
8 : memancing dengan ma di Kolam Teluk Tenggiri. Buat lauk
9 : gotong-royong 2 hari
10 : rasa macam dah tak ada hati :( (??) kenapa ehhh... tak ingat..
11 : W pergi KL (.............)
13 : puasa | khatam Quran, start baca waktu awal mengandung
14 : C Humam, K Yana
15 : Kursus KTS | W balik dari KL
16 : Nifsu Syaaban
17 : (tak ingat kenapa di-highlight merah)
18 : Kenduri C Humam utk orang kampung
19 : Expo Kolej Insaniah
20 : puasa dengan K Sarah
21 : puasa | kena sengat dengan lebah
22 : puasa
23 : sakit badan semakin teruk
24 : check up | 48.2kg | kena cucuk utk kancing gigi!
25 : check  Kodiang | 50kg (erk! Misi tu yang kelam kabut, dia yg salah tengok. Sehari naik 2kg? Habis jena ceramah dgn doktor comel)
26 : cari barang bayi | Alor Star - Mergong
27 : puasa | ma pergi KL
28 : check up Temalang | 48.9kg | ambil darah

....................... rupanya tak habis salin, kalendar dah terbuang...


Seronok pula bila baca semua catatan yang lepas. Bila buat catatan macam ni, kita nampak corak kehidupan kita. Kurangnya kebajikan, tersenget tang mana, mana boleh diperbaiki. Waktu inilah boleh gunakan ayat, "Semoga hari hari ini lebih baik dari semalam." Sebab kita nampak jelas apa yang kita lalui..

SEMOGA KITA MENJADI ORANG YANG BERJAYA DI DUNIA DAN DI AKHIRAT.

salam. Jangan lupa,
Allah Mencintaimu..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas kunjungan (^^,)
Sila-silalah tinggalkanlah jejak kalian di sini
supaya mudah ku membuat kunjungan semula.