Selasa, 3 Mac 2015

Resepi | Senarai Mesti Cuba I

Bismillah..

[ 1 ]

[ 2 ]
 Yang ini jangan salah faham. Waktu save, berkobar nak cuba juga pakai rice cooker.
Bila baca komen-komennya lorhh..
Rice cooker empunya resepi memang ada fungsi untuk bakar kek sekali.

Tapi, apa salahnya mencuba kan?
tapi jangan cuba-cuba menggunakan rice cooker mertua anda!

[ 3 ]

Dah lama dah pendam hasrat nak buat aiskrim nihh..
Sabar ya..
Habis musim batuk selesema anak-anak, penuh peti ku penuhkan (^___^)

[ 3 ]

Sebak mak tengok resepi ni.. lahaii..
nak oven.
[ 4 ]

ini resepi instant! masuk dalam microwave je.
tapi.. ini ku vscreenshot dari blog insan. kredit tuuu

 
[ 5 ]

Cheesekut memang dah lazisss..
tambah nestum pulak?
MESTI BUAT!

[ 6 ]

Sejak dapat hadiah handmixer, jatuh cinta dengan apam!
[ 7 ]

[ 8 ]

[ 9 ]

[ 10 ]
 Congo sangat! Nangis nak buat.

[ 11 ] a

[ 11 ] b
 Tak ingat dapat kat mana resepi ni tapi memang sedap gila.
Encik Q suka sangat, buat dalam bekas kecil-kecil.
SILA CUBA!

[ 12 ]
 Lahaii.. ini yang paling lemah.
Pizza evergreen ni. Sayangnya harga keju di Malaysia boleh buat beli
pek sebulan untuk anak. Cehh..

______________________


Aktiflah di dapur.
Try and error..
Kesilapan membuatkan kita arif selok belok bahan dan resepi.
Menjadikan kita seorang spatula warrior yang hebat
berbanding keyboard warrior yang banyak makan dalam.

....err...

Amboi sangat!
NAK OVEN. Sekian..

Terima kasih, Allah..