Selasa, 5 Mei 2015

RCN : Power Sepotong Ayat

Bismillah..

[ Rahsia Cinta Nabiku (RCN) ]


Kelebihan Berselawat



Sabda Rasulullah saw, “Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail as telah berkata..”

JIBRIL :  “Wahai Rasulullah, barangsiapa yang membaca selawat ke atas mu tiap-tiap hari sebanyak 10 kali maka akan aku bimbing tangannya dan akan aku bawa dia melintasi titian sirat seperti kilat yang menyambar.


MIKHAIL : “Mereka yang berselawat ke atas mu akan aku berikan mereka itu minum dari telaga mu.”

Image result for water images

ISRAFIL : “Mereka yang berselawat ke atas mu akan aku sujud kepada Allah dan aku tidak akan mengangkat kepala ku sehingga Allah mengampunkan dosa orang itu.”



IZRAIL  : “Bagi mereka yang berselawat ke atas mu, akan aku cabut roh mereka itu seperti aku mencabut roh para nabi.”


Tidak nampak lagikah kita dengan kelebihan sepotong ayat ini? Tapi hakikat manusia, sudah tahu kelebihannya masih mahu humming lagu Korea dan Barat yg tiada manfaat..

 Salam. Allah itu ada,
Kita Yang Selalu Lupa..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas kunjungan (^^,)
Sila-silalah tinggalkanlah jejak kalian di sini
supaya mudah ku membuat kunjungan semula.